Jedna z nejdéle běžících open-world herních sérií se konečně podívá do feudálního Japonska.
Assassin's Creed patří mezi jedny z nejoblíbenějších herních sérií vůbec. Od prvního dílu z roku 2007 je hra průkopníkem open-world her s krásným světem, jedinečnými hrdiny, plynulým combat systémem, hratelností a příběhem. Přes rostoucí nespokojenost fanoušků se slabou inovací studia Ubisoft se Assassin's Creedu daří být pokaždé jednou z nejočekávanějších her roku. Letos se quebecká pobočka Ubisoftu pokusí vrátit asasíny na výsluní novým dílem, který fanoušky série konečně přenese do jimi vysněného Japonska.
Ukázky z gameplaye najdeš ve druhé části článku.
Ubisoft Québec
Obsah článku
Krátká historie série
Assassin's Creed z roku 2007 mělo původně být spin-offem her Prince of Persia, brzy se ale ukázalo, že ambice tvůrců budou mnohem větší. První díl postavil hráče do role Altaïra Ibn-La'Ahada, člena řádu Asasínů, který během třetí křížové výpravy bojuje proti úhlavnímu nepříteli asasínů, řádu Templářů. Představen byl také Animus, zařízení, které umožňuje současnému protagonistovi Desmondu Milesovi prožívat vzpomínky svých předků, tedy Altaïra.
Assassin's Creed (2007)
Renezanci (no pun intended) přinesl sérii hned druhý (a následně také třetí) díl. Assassin's Creed II (2009), zasazen do prostředí renesanční Itálie, představil nového hlavního asasína, charismatického Ezia Auditore da Firenze. Právě z něj se během let stala ikona celé série a nejmilovanější postava hráčů Assassin's Creed. Eziova trilogie (AC II, Brotherhood a Revelations) je tak pro mnohé fanoušky doteď tím nejlepším, co série přinesla. Neustále vylepšované mechaniky, bohatý příběh, téměř nekonečné množství side-questů je jenom část věcí stojících za obřím úspěchem trilogie.
Assassin's Creed 2 (2009)
Assassin's Creed Brotherhood (2010)
Druhý, třetí a čtvrtý díl zároveň postavily základy, na kterých hry stojí dodnes - tedy historickou přesnost. Ta se kromě postav a událostí zaměřila zejména na spolupráci s historiky na věrném vyobrazení historických lokalit ve Florencii, Benátkách, Římě nebo Istanbulu.
Assassin's Creed Revelations (2011)
Další hry poté přinášely inovace v podobě nových zbraní a postav, větších map, vylepšené grafiky a nových možností hraní. Assassin's Creed III (2012) nás poprvé a naposled postavil do role indiána Ratonhnaké:tona (Connora) bojujícího na straně Američanů během Americké revoluce.
Assassin's Creed 3 (2012)
Další díl, Black Flag (2013), nás přenesl do zlaté éry pirátství. Jeden z nejlépe hodnocených celé série přinesl, kromě výše zmíněných upgradů, také velmi propracované námořní bitvy a krásné karibské prostředí.
Assassin's Creed Black Flag (2013)
Pro mnohé fanoušky nastal úpadek série s příchodem Assassin's Creed Rogue (2014), ve kterém jsme poprvé hráli hru s templářskou hlavní postavou, Shayem Patrickem Cormacem. Ani Assassin's Creed Unity (2014) se propad nepodařil zachránit (jeden z nejvíce zabugovaných releasů ever), byť v současnosti se fandové shodují, že tento díl vlastně nebyl až tak špatný.
Assassin's Creed Rogue (2014)
Assassin's Creed Unity (2014)
Na správnou cestu se sérii pokusil nasměrovat Assassin's Creed Syndicate (2015). Kromě nového prostředí viktoriánského Londýna také poprvé představil možnost aktivně přepínat mezi dvěma hlavními postavami - dvojčaty Jacobem (síla) and Evie (stealth) Frye.
Assassin's Creed Syndicate (2015)
Změna v sérii nastala s příchodem Assassin's Creed Origins (2017), zasazeného do starověkého Egypta. Série se začala zaměřovat na prvky RPG - skill trees, více lootu, a masivní otevřený svět. Tyto prvky si více či méně uchovaly i následující díly, každý s novým protagonistou, tedy starořecká Odyssey (2018), vikingská Valhalla (2020) a arabská Mirage (2023).
Zleva doprava Assassin's Creed Mirage (2023), Valhalla (2020), Odyssey (2018) a Origins (2017)
Co nás čeká v Japonsku?
Nejnovější díl Assassin's Creed nás konečně vezme do Japonska. Podíváme se do něj během feudálních časů divoké doby éry Sengoku. Kromě nových mechanik, zbraní a krásného světa nás opět čekají dvě hlavní postavy, mezi kterými budeme moci přepínat.
Tou první je Naoe, rychlá a agilní asasínka šinobi z provincie Iga. Naoe exceluje hlavně v parkuru a stealthu. Její schopnosti jí umožňují skrývat se ve stínech, používat kunai, šuriken, hák nebo kouřové bomby pro odvedení pozornosti. Jejím protikladem a zároveň druhou hratelnou postavou jeYasuke, inspirovaný historickou postavou afrického válečníka. Ten vyniká v síle a soubojích. K dispozici má široký arzenál zbraní - katana, kanabo, luk a naginata. Yasuke je dělaný pro hráče, kteří preferují přímou konfrontaci.
Stealth
Stealth systém bude představí v Assassin's Creed Shadows přelomové mechaniky soustředící se na taktické prvky a pohlcující zážitek. Absence orla pro průzkum nutí hráče spoléhat se na smysly hlavní postavy, podpořené novými nástroji, jako je mechanika Pozorování pro označování nepřátel a identifikaci příležitostí a úkolů.
Klasické prvky, jako Eagle Vision, se vracejí, ale schopnost Naoe skrývat se ve stínech přináší dynamické možnosti plížení, zejména v noci. Novinky zahrnují plížení vleže, možnost schovat se v úzkých prostorech nebo vytvářet rozptýlení pomocí šuriken a kouřových bomb.
Souboje
Bojový systém byl pečlivě navržen tak, aby nabízel jedinečné herní styly pro dva rozdílné protagonisty. Yasuke ztělesňuje sílu a odolnost, vyniká v dlouhých samurajských soubojích s dovednostmi, jako je prorážení obrany a přepínání zbraní během komba.
Naoe naopak spoléhá na rychlost a přesnost. Používá zbraně jako kusarigama pro crowd control a tiché zbraně pro nenápadné likvidace. Dynamické mechaniky, jako jsou útoky na postoj, úhybné kotouly a postupné zlepšování dovedností, umožňují hráčům přizpůsobit strategii, díky čemuž je každý střet svěží a náročný zároveň.
Parkur
Systém parkuru představuje výrazný prvek, který podtrhuje snahu Ubisoftu o plynulý a pohlcující zážitek z pohybu. Hra nabízí rozmanité prostředí zahrnující rozlehlá města, tradiční japonské hrady i krásnou a drsnou přírodu. Vylepšené animace a fyzikální mechaniky dodávají pohybu realistický rozměr, zatímco zavedení háku přináší větší vertikalitu – hráči mohou snadno šplhat po zdech, přeskakovat střechy nebo se houpat mezi překážkami.
Parkur se přizpůsobuje odlišným stylům obou protagonistů. Naoe, hbitá shinobi, se zaměřuje na rychlost a tichost, její pohyby jsou plynulé a nenápadné. Yasuke, mocný africký samuraj, upřednostňuje sílu a kontrolu, s důrazem na praktické a záměrné techniky překonávání překážek. Další prvky, jako hybridní pohybové manévry a automatizované skoky, usnadňují navigaci a udržují plynulost i v nepředvídatelných situacích, čímž činí objevování japonských krajin maximálně intuitivním.