KCD II - Obsah
- Vývoj hry a první trailer
- Děj a postavy
- Souboje, zbraně a hratelnost
- Lokalizace
- Datum vydání a platformy
Vývoj hry a první trailer
Warhorse má v plánu naplnit všechny své sliby a očekávání, které měl přinést už díl první. Vzhledem k tomu, že studio Warhorse tehdy fungovalo pouze v menším počtu lidí, nebylo v jejich silách vytvořit tak rozsáhlou hru, jak si přáli a slibovali. V únoru 2019 však koupila Warhorse Studios rakouská společnost Koch Media, což je dceřiná firma herního giganta Embracer Group. Vývojářský tým tedy již netvoří 100 lidí, jako tomu bylo dříve, ale necelých 250, což je opravdu velký rozdíl. Dan Vávra vysvětluje, že projekt Kingdome Come: Deliverance II má díky tomu daleko více možností a vypadá vlastně tak, jak měl původně vypadat první díl.
Příběh druhého dílu tak bude delší a epičtější, hra samotná bude celkově daleko větší a rozsáhlejší, můžeme se těšit na více dialogů a rozšířenější možnosti interakce. Postavy v něm budou kupříkladu mnohem víc reagovat na hráčovy činy, ale třeba i na jeho vzezření. Systém reputace má být tentokrát ještě robustnější. Bude tak jenom na nás, jestli hlavní hrdina bude boží bojovník, nebo hrdlořez. Rozšířené záběry při představení hry také naznačily, že pravděpodobně může dojít na staré dobré trestání zločinců rozžhaveným železem. Počítat můžeme také s dvojnásobným množstvím cut-scén, které by měly dohromady mít téměř 5 hodin.
Samozřejmě se dočkáme i nových map, kde budeme moci obdivovat přírodu Českého ráje v okolí hradu Trosky. Hlavní dominantou prostředí bude dobová Kutná hora a její široké okolí.
Děj a postavy
V druhém díle budeme opět sledovat cestu mladého Jindry se Skalice, jehož příběh by měl být v pokračování dovyprávěný. Nyní se však už nebudou řešit jen problémy menších vesnic, ale tentokrát půjde o osud celého království. Vývoj postavy a jejich schopnosti autoři nechají zcela otevřené a bude tedy jen na nás, zda se staneme vynikajícím rytířem, nebo naopak diplomatickým pacifistou, který se ze všech potíží vymluví.
Druhý díl by měl začínat asi dva dny po skončení děje prvního dílu. Je však naznačeno, že si Jindra projde drsným obdobím/zvratem, který ho připraví o všechny získané itemy a skilly z prvního dílu, abychom začali opět na nule. Zároveň se objevují spekulace, že se děj hry během toho posune o 12 let dopředu. Jindra v traileru vypadá výrazně starší a v roce 1415 (hra začíná v roce 1403) nastala jistá důležitá událost v husitském období, která by této teorii nasvědčovala (milovníci historie určitě ví). Nemusí ale nutně jít právě o takto velký časový skok, i během dřívějších let a krize vlády Václava IV. byly České země nestabilní a rušné.
I přesto, že druhý díl navazuje na ten první, KCD 2 má fungovat jako samostatná hra a podle autorů nebude potřeba hrát první díl. I když samozřejmě příběh navazuje na vše, co Jindřich prožil v Kingdom Come: Deliverance, těm kteří první hru nehráli by však měla stačit úvodní rekapitulace.
V úvodním traileru jsme si mohli povšimnout absence oblíbené Jindovy zachránkyně Terezy. Vypadá to tedy, že Jindra se bude ucházet o srdce dalších (možná i více) dívek, a to třeba i z vyšších společenských vrstev. Dočkáme se však pana Ptáčka a v příběhu se určitě objeví všemi milovaný Bohut. Nebude chybět i nepříjemné znovushledání s uherským šlechticem Ištvánem Tóthem, který utekl s mečem Pana Racka. Kdo si náhodou nevšiml, Jindra v ukázkách opět drží Rackův meč, jehož opětovné získání určitě nebude jednoduchá záležitost. Při toulkách přírodou a tvrzích snad opět budeme moci využít schopnosti našeho věrného Voříška. Dovednost psovod tak snad už nebude zamknutá za žádné DLC.
Souboje, zbraně a hratelnost
Warhorse i nadále spoléhá na CryEngine a bylo lehce otázkou, jestli hra nabídne pokročilé grafické technologie, jako je ray-tracing či podpora DLSS. V novém videu, kde se Daniel Vávra pochlubil svým novým počítačem a pracovnou, potvrdil podporu Nvidia DLSS a AMD FSR. Také prozradil, že v současné době Kingdom Come: Deliverance 2 na počítači s procesorem AMD Ryzen 7950x3d a grafickou kartou RTX 4080 Super běží v rozlišení 4K okolo 60 snímcích za sekundu na velmi vysoké nastavení. S epickými grafickými efekty klesne na 40 snímků. Nicméně, optimalizace zdaleka není dokončena a vývojáře tak čeká ještě velká spousta práce.
Z prvního dílu KCD si jistě všichni pamatujeme, že boj nebyl jednoduchý, ale cílil na autentičnost. Sázel tedy na to, že bude maximálně náročný až nepříjemný, aby se do něj hráč mohl co nejlépe vžít. I přesto, že si dvojka také zachová tento originální a realistický způsob boje, samotný soubojový systém bude už nový a měl by být přehlednější a přístupnější pro běžné uživatele. Místo známé pěticípé hvězdy, která určuje stranu úderu budeme mít nově jen čtyři, a to právě kvůli přehlednosti a čistšímu výběru směru.
Skvělou zprávou jsou také nově přidané zbraně. Kromě husitských píšťal a kuší, které byly představeny v traileru, jsou potvrzené i další nové zbraně. Těmi budou halapartny, které budou ve druhém díle plnohodnotně hratelnou zbraní s vlastní sérií pohybů a stylem boje. Také si zastřílíme z prvních pušek, což opět bude velmi obtížné a autentické - nemine nás tedy doprovázející kouř, hluk a také zdlouhavé nabíjení. Budeme si tedy určitě muset dávat pozor, abychom během přípravy nepřišli o život. Ve dvojce KCD se samozřejmě opět objeví i sejvovice - oblíbený i nenáviděný způsob ukládání hry. Dokonce bude hráčům k dispozici ještě víc, takže automatické ukládání bude častější.
Zdroj: Warhorse Studios
Lokalizace
Další velkou novinkou, která všechny potěšila, je, že druhý díl vyjde s českým dabingem. První díl vyšel bez české lokalizace a dabingu se mu dostalo jen od fanoušků. Ten se později stal dokonce oficiální součástí hry na PC a na Switchi. Tentokrát se ale můžeme těšit na to, že Jindřich bude mluvit česky. Doprovodné hudby se opět ujme výborný a oblíbený skladatel a houslista Jan Valta. Představení hry bylo doprovázeno zpěvem Luka Dalea, tedy představitelem Jana Ptáčka, zároveň už se objevují první úryvky z připravovaného soundracku, ze kterých je už nyní jasné, že hudební zážitek bude stejně epický, jako samotná hra. Třeba se dočkáme i skladeb, kde si opět zazpívá sám Vávra, jako to bylo v prvním díle.
Datum vydání a platformy
I když datum vydání bylo v polovině srpna mírně posunuto a hry se tedy nedočkáme už v roce 2024, nemusíme se obávat toho, že bychom čekali nějak dlouho. Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde 11. února 2025 na PC (pouze digitálně na Steam, Epic), PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Stejně jako první díl ani Kingdom Come: Deliverance 2 pravděpodobně nenabídne žádný multiplayer, hra se zaměřuje čistě na příběhovou kampaň pro jednoho hráče.
Druhá část KCD nabídne znovu realistické akční RPG umístěné ve středověkém prostředí z pohledu první osoby. Hra umožní hráčům vyzkoušet širokou škálu aktivit, které byly možné v 15. století - od šermířských soubojů a jízdy na koni, přes posedávání v krčmě, úpravu a vylepšování zbroje, čtení knih a vzdělávání se, až po střelbu z luku, loupeže a útěk před strážemi nebo prosté toulání se krásnou českou krajinou. Tvorbu postavy a vývoj postavy autoři nechají zcela otevřené a bude tedy jen na nás, zda se staneme vynikajícím rytířem, nebo naopak diplomatickým pacifistou, který se ze všech potíží vymluví.